Digitale Sociale Thermoregulatie
Bij het aangaan en onderhouden van relaties is contact belangrijk. Ontwikkelingen in de technologie hebben de afgelopen decennia gezorgd voor een digitalisering van contact: bellen, sms-en / messaging, e-mailen, Facebooken en Skypen. Lees meer > |
BuurtConnect
Het afgelopen decennium is in diverse projecten onderzoek gedaan naar factoren die het levensgeluk bepalen in en rond het huis. Het resultaat is indrukwekkend: er zijn diverse buurtindexen, monitors, geluksmeters en leefstijlen ontwikkeld. Lees meer > |
TRANS Research
De missie van TRANS is om onderzoek te doen naar transectorale innovatie die de opbouw van onze samenleving te bevorderen. TRANS’ eerste focus is Smart Living in de wijk gericht op de sectoren gezondheid, energie en bouw door middel van het balanceren van maatschappelijke (People) milieu (Planet), economisch (Profit) en ethische (Pneuma) waarden. Lees Meer > |
Documentaire Digitalife
Met support van het Cor Wit Fonds maakte Pool Worldwide de film Digitalife. Over 'echte verbinding' in een digitaliserende wereld. Lees meer > |
Happy Healthy Cow
De faculteit Diergeneeskunde van de Universiteit Utrecht werkt samen met wetenschappers, ingenieurs, ICT-specialisten en partijen uit de zuivelsector aan de ontwikkeling van een sensor voor koeien, bedoeld om de gezondheid en het welzijn van koeien te bevorderen; het zogeheten Happy Healthy Cow project. Lees meer > |
National AI-curcus
Hoe werkt artificial intelligence (ai)? Wat is een algoritme? Wat is machine learning? Wat is deep learning? Dat zijn vragen die worden beantwoord in de Nationale AI-cursus. Dat is een gratis online training waarin Nederlanders kunnen leren wat de basisprincipes van ai zijn. De cursus is sinds 21 december 2018 beschikbaar en is opgezet door kennisinstellingen, overheid en bedrijfsleven. Lees meer > |
2Tango
De missie van 2Tango is om intermenselijk contact te helpen verbeteren en stroomlijnen door faciliterende online & offline systemen voor aangepaste communicatie te realiseren. Lees meer > |
|
|